Προτιμάτε τις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης: αυξάνουν την επιβίωση

Πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης
various of legumes in sack bag. organic food and creation of natural product concept.

Η κατανάλωση περισσότερης φυτικής πρωτεΐνης σχετίζεται με μικρότερη θνησιμότητα οιασδήποτε αιτιολογίας, σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση στο περιοδικό BMJ.

Οι ερευνητές ανασκόπησαν περίπου 30 μελέτες σχετικά με την πρόσληψη πρωτεϊνών που περιελάμβαναν περίπου 700.000 ενήλικες. Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης, η οποία κυμαινόταν από 4 έως 32 χρόνια, καταγράφηκαν περίπου 100.000 θάνατοι.

Συνολικά, το υψηλότερο επίπεδο πρόσληψης πρωτεϊνών συσχετίστηκε με 6% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας όλων των αιτιών συγκριτικά προς το χαμηλότερο επίπεδο. Η διαφορά δεν ήταν στατιστικά σημαντική όταν εξετάστηκε μόνο ζωική πρωτεΐνη, αλλά η υψηλότερη πρόσληψη φυτικών πρωτεϊνών συσχετίστηκε με 8% μικρότερη θνησιμότητα.

Συγκεκριμένα, η φυτική πρωτεΐνη συνδέθηκε με 12% χαμηλότερη κίνδυνο καρδιαγγειακή θνησιμότητα, αλλά όχι με θνησιμότητα από καρκίνο. Τα αποτελέσματα για τις φυτικές πρωτεΐνες ήταν σημαντικά μετά τον έλεγχο της πρόσληψης ενέργειας, του δείκτη μάζας σώματος και της πρόσληψης μακροθρεπτικών συστατικών.

Τα αποτελέσματα αυτά είναι σε συμφωνία με μια πρόσφατη μελέτη που είχε δημοσιευθεί στο JAMA Internal Medicine και έδειχνε ότι η κατανάλωση πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης οδηγεί σε επιμήκυνση της επιβίωσης.

Βιβλιογραφία

Sina Naghshi, et al. Dietary intake of total, animal, and plant proteins and risk of all cause, cardiovascular, and cancer mortality: systematic review and dose-response meta-analysis of prospective cohort studies. BMJ 2020;370:m2412

Budhathoki S, Sawada N, Iwasaki M, et al. Association of Animal and Plant Protein Intake With All-Cause and Cause-Specific Mortality in a Japanese Cohort. JAMA Intern Med. 2019;179(11):1509–1518.

About Ηρακλής Αβραμόπουλος 231 Articles
Παθολόγος Νεαπόλεως 9 15123 Μαρούσι 2106838742 2106867060 6944881577 avramopoulos(at)medweb(dot)gr